CHAT-consultatie en SYMPTOOMCHECKER
Vanaf 8 april 2024 kunt u onze praktijk gemakkelijk digitaal bereiken via een CHAT mogelijkheid. Vanaf dan gebruiken we geen e-mail en whatsapp meer. Het is voor u en voor ons prettig om via één kanaal te communiceren. Daarnaast is de chat beter beveiligd en kunnen wij uw privacy garanderen.
Via de CHAT app van Quin kunt u ook gebruik maken van de SYMPTOOMCHECKER. Dit is een gevalideerd systeem waarmee u inzicht kunt krijgen in de mogelijke oorzaak en urgentie van uw klacht.
Wij nodigen van harte uit gebruik te maken van de chat. Wij streven ernaar om chats die zijn verstuurd voor 12 uur s ’middags dezelfde werkdag te beantwoorden.
Welke vragen zijn geschikt voor de chat?
- Administratieve vragen, bijvoorbeeld een adreswijziging.
- Niet dringende medische vragen, eventueel met foto’s
- Vragen over herhaalmedicatie die niet gesteld kunnen worden bij de apotheek
Waarom gebruiken wij de chat?
Wij denken dat de chat waarde heeft voor de patiënten en de praktijk. U hoeft voor de bovengenoemde vragen niet in de wacht te staan en u krijgt snel antwoord. De praktijk kan uw vraag beantwoorden als het rustiger is aan de telefoon. Daarnaast hebben de assistenten zo meer tijd om patiënten met dringende medische vragen aan de telefoon te woord te staan.
Symptoomchecker
U vindt de symptoomchecker via onze website of in de Quin-app. Klik op ‘Check mijn gezondheidsklacht’ en vul uw klachten in. Het systeem vraagt uw klacht (uitgebreid) uit zoals een assistente dat zou doen en komt met mogelijke oorzaken en een advies.
Hoe kunt u met ons chatten of uw symptoom checken?
U kunt ons via de button op de home-page of op de mobiel telefoon via de Quin-app bereiken. Scan de QR-code met de camera van uw smartphone om de Quin-app te downloaden en een account aan te maken.